Sigma 50mm F2 DG DN, obiectivul profesional care impresioneaza prin caracteristicile sale

Sigma 50mm F2 DG DN Contemporary e o alegere inspirata pentru orice fotograf profesionist.

Sunt putine obiective foto de buget care sa impresioneze. De regula ai destul de multe variante si ai de fiecare data o multime de nemultumiri odata ce descoperi ce se ascunde in spatele pretului mai mic. Doar ca exista si exceptii si una dintre aceste exceptii e cu siguranta obiectivul Sigma 50mm F2 DG DN Contemporary.

Cu un pret de 639 dolari, Sigma 50mm F2 DG DN Contemporary a intrat pe piata si asa saturata de obiective pentru camerele Sony, insa e unul dintre obiectivele care merita atentia ta daca esti fotograf profesionist. Designul se integreaza perfect in seria Sigma I, obiectivul foto are o constructie de aluminiu superioara multor alte obiective de 50mm.

Calitatea fotografiilor facute si claritatea se apropie de cea a obiectivelor mai scumpe, de exemplu de Sony FE 50mm F1.4 GM.

Se vede clar ca accentul a fost pus pe estetica obiectivului foto. Cilindrul negru de aluminiu este completat de cercurile pentru focus si apertura, designul per total e prietenos cu profesionistii care il vor cara peste tot. Daca e sa comparam obiectivul cu altele de pe piata acesta e destul de mare.

La pachet cu obiectivul vin si niste accesorii, capace pentru lentile fata, spate si un fel de parasolar din aluminiu. Materialele din care sunt facute accesoriile sunt si ele de calitate si per total ai un pachet complet cu tot ce iti trebuie pentru a te putea „desfasura” asa cum iti doresti oriunde ai merge.

Sigma mentine controale simple pentru toate obiectivele sale. Ai un cerc, inel pentru apertura, focus manual pe obiectiv, control focus. Dar daca vrei control al aperturii silentios si butoane speciale pentru diferite functii te vei indrepta spre Sigma 50mm F1.4 Art sau spre Sony FE 50mm F2.5 G.

Revenind la obiectivul despre care discutam in acest articol, apertura, inelul asociat controlului ei semnalizeaza foarte bine cand ajungi la f/2 si la f/16. Exista si o pozitie A pentru cei care vor sa aiba control asupra aperturii via corpul camerei foto.

Inelul pentru focus de pe obiectivul foto Sigma este pozitionat un pic mai in fata. Pentru focus manual, obiectivul are un raspuns nonlinear la camere Sony si se poate actiona intre liniar si neliniar daca te gandesti sa il cumperi pentru monturi-L. Raspunsul linear e un mare plus pentru video, poti sa repeti usor acelasi focus si aceleasi schimbari per sarcini diferite, insa pentru fotografi e mai apreciat raspunsul neliniar.

Ajustarile sunt naturale si rapide cu acest obiectiv de calitate de la Sigma, fotografii care vor neaparat focus manual si nu pot renunta la optiunea Auto vor gasi obiectivul excelent. In timpul filmarilor e usor sa folosesti autofocusul, viteza e buna, obiectivul e silentios. Da nu ai raspuns pe autofocus asa cum gasesti de pilda pe Sigma 50mm F1.4 Art, insa nu ai nici lag ca la Sony FE 50mm F1.8. Stabilizarea optica nu exista.

Cei care se ocupa cu filmarile trebuie sa se gandeasca bine inainte sa ia acest obiectiv. La focus de aproape ai un efect de zoom-in cu decupaje ciudate, iar cand muti perspectiva, unghiul de filmare de la un subiect la altul vei avea din start un efect de zoom in filmari.

Focusul de aproape este disponibil la 17.9 inch, pentru reproducere 1:6.9. Este tipic pentru un 50mm F2. Obiectivele care au aperturi mai mici focalizeaza mai aproape de regula, asa ca poti alege oricand un Sigma 45mm F2.8 (1:4) sau Sony FE 50mm F2.5 G (1:4.8) sau chiar un FE 50mm F2.8 Macro pentru capturi 1:1.

In teste de laborator, obiectivul Sigma 50mm F2 DG DN Contemporary se comporta bine. Pe masura ce apertura se ingusteaza se ajunge la rezultate excelente f/5.6 (4,600 linii), chiar si la f/11. Calitatea fotografiilor scade la f/16-/22. Cand apertura e mult mai mare, fundalul s-ar putea sa fie defocusat.

Efectul bokeh pe poze e unul dintre motivele pentru care fotografii vor alege un obiectiv prime. La focus in-out apar culori, verde, violet false, mai ales la tranzitii. Dar obiectivul se descurca de minune cand apare iluminarea din spate.

O alta bila alba pentru Sigma 50mm F2 DG DN Contemporary tine de lipsa plasticului si senzatiei de plastic ieftin pe care o intalnim la un Rokinon 45mm F1.8, dar si de lipsa optiunilor de focus lent regasite Sony FE 50mm F1.8.

Per total, Sigma 50mm F2 DG DN Contemporary merita cumparat daca esti fotograf profesionist, dar e de evitat daca te concentrezi mai mult pe filmari. De la design la caracteristici si functionare ireprosabila cand ai nevoie de el, obiectivul celor de la Sigma este poate cea mai buna alegere daca nu ai un buget mare si vrei neaparat un obiectiv solid, pe care sa te poti baza si sa il iei cu tine oriunde.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.