George Hurrell, fotograful care a adus conceptul de glamour mai aproape de publicul anilor 1930-1940

Conceptul glamour a fost asociat multa vreme Hollywood-ului si vedetelor de cinema, lumii pestrite care incepea sa se contureze la inceputul anilor 1930-1940 pana spre anii 1950. Fotografia glamour a inceput sa fie tot mai ceruta in epoca si mai cautata, iar asta l-a incurajat pe George Hurrell sa isi urmeze visul si sa aiba o cariera perfecta. Hurrell este printre putinii fotografi profesionisti care a reusit sa fotografieze toate starurile momentului din anii 1929 pana in 1992, contribuind astfel la conturarea imaginii glamour prezentata de Hollywood intre anii 1930-1940.

George Edward Hurrell se nastea in districtul Walnut Hills, Cincinnati, Ohio, pe 1 iunie 1904. Desi la inceput a studiat pentru a deveni pictor, mai tarziu fotografia avea sa fie marea lui pasiune. Fotografia a fost in primii ani doar un mediu perfect pentru „inregistrarea” picturilor sale. Dupa ce se muta in Laguna Beach, California, din Chicago, Illinois, in 1925, incepe sa cunoasca multi pictori care au relatii si il pot ajuta.

Printre cunostintele comune ale pictorilor se afla si Edward Steichen, care l-a incurajat sa urmeze o cariera in fotografie dupa ce i-a vazut cateva fotografii realizate in trecut. Hurrell insusi si-a dat seama rapid ca fotografia era o sursa de venit mai buna si mai rapida decat pictura. Devine ucenicul lui Eugene Hutchinson, e incurajat de prietenul aviator Pancho Barnes, care l-a si ajutat pozand pentru el. Ceva mai tarziu isi deschide un studio foto in Los Angeles.

Pe la finalul anilor 1920 il gasim pe George Hurrell fotografiindu-l pe Ramon Navarro, celebru actor, relatia cu el fiind mediata de catre Pancho Barnes. Impresionat de fotografii, Navarro i le arata si acritei Norma Shearer, care urmarea sa isi schimbe imaginea si sa devina mai sofisticata, mai aproape de conceptul de glamour pentru un rol principal in filmul The Divorcee. I-a cerut lui Hurrell sa o fotografieze in cele mai provocatoare ipostaze ca sa impresioneze.

Pozele au ajuns la sotul actritei, seful cu productia MGM Irving Thalberg. Imediat Hurrell a primit un contract cu MGM Studios dupa ce Thalberg a fost de-a dreptul impresionat de fotografiile sale. Devine din acel moment seful departamentului de fotografie portret. In 1932 paraseste insa MGM dupa discutii in contradictorii cu seful departamentului de publicitate.

Se ocupa in continuare de fotografie pana in 1938 in studioul sau de la adresa 8706 Sunset Boulevard.

Cat a stat la MGM a avut ocazia sa fotografieze toate vedetele care aveau contract cu studioul, fotografiile sale alb-negru au fost folosite mereu de departamentul de marketing pentru promovarea starurilor. Printre vedetele care i-au trecut prin fata obiectivului foto s-au aflat si Dorothy Jordan, Myrna Loy, Robert Montgomery, Jean Harlow, Ramon Novarro, Joan Crawford, Clark Gable, Rosalind Russell, Marion Davies sau Jeanette MacDonald. Sa nu uitam de celebra Greta Garbo, fotografiata la o sesiune de productie pentru materiale promotionale in vederea lansarii filmului Romance.

Inceptul anilor 1940 il gaseste pe Hurrell la studiourile Warner Brothers, unde are ocazia sa ii fotografieze si sa interactioneze cu actori celebri precum Bette Davis, Jane Russell, Ann Sheridan, Errol Flynn, Olivia de Havilland, Ida Lupino, Alexis Smith, Humphrey Bogart, James Cagney. Ajunge si la Columbia Pictures unde toate fotografiile sale au fost folosite pentru construirea unei cariere si promovarea Ritei Hayworth.

Paraseste Hollwood pentru o perioada pentru a realiza filme pentru First Motion Picture Unit, parte din Fortele Armate Aeriene Americane. Revine la Hollywood pe la mijlocul anilor 1950, insa stilul sau glamour in fotografie nu mai era cautat deloc. Imaginea idealistica a subiectilor din fotografiile sale era departe de ce isi doreau acum starurile si studiourile de acolo, stilul sau nu se mai cerea.

Se muta dezamagit la New York si intra in industria publicitatii unde conceptul si stilul glamour erau inca importante si valorizate corespunzator. Lucreaza pentru reviste de moda, realizeaza fotografii pentru printuri publicitare cativa ani inainte sa revina la Hollywood prin anii 1960. Ultima sedinte foto a celebrei Marilyn Monroe a fost realizata de Hurrell. O fotografiaza si pe Mamie Van Doren, o acrita ce ii devine prietena pe viata.

Coperta albumelor devine noua „tinta” a lui Hurrel dupa 1970, reusind sa aiba fotografii realizate de el si pe coperta unui album audio al lui Paul McCartney.

George Hurrell prefera sa se pensioneze si sa continue fotografierea unor subiecti doar cand acestia erau chiar interesati de munca sa. Prin anii 1980 o fotografiaza pe Sharon Stone, dar in fata camerei sale foto ajunge si Brooke Shields.

In 1984, Joan Collins este de acord sa pozeze pentru Playboy, dar doar daca sedinta foto era realizata de Hurrell. A fost de acord cu propunerea si s-au realizat 12 pagini cu fotografii nud ale vedetei.

Pe 17 mai 1992, dupa ce a terminat un documentar TBS despre cariera sa, George Hurrell sufera complicatii la vezica urinara din cauza cancerului si moare. A ramas in urma sa o colectie importanta de portrete si fotografii glamour care definesc acest tip de fotografie inedita, un documentar si multa pasiune care mai putea fi exploatata si explorata daca nu survenea decesul rapid…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.