Camere foto ciudate pe care orice colectionar si le-ar dori
De la aparitia camerelor foto digitale, producatorii au tot incercat sa iasa in evidenta cu o multime de inventii si inovatii. Unii au reusit si au venit pe piata cu aparate foto excelente pe care multi le mai avem si acum prin vreun sertar al biroului, altii au reusit sa ramana in istorie doar cu esecuri si cu o serie de camere pe care nimeni nu s-a ingramadit sa le foloseasca si sa le cumpere…
Pana sa avem camere pe telefoane si obiective foto performante digitale am avut aparate foto “performante”, care reuseau sa ne ofere poze mediocre din perspectiva celor de astazi si rezolutii pe care in prezent nici nu le putem concepe pentru un device ce il avem in mana. Din toate incercarile producatorilor de a veni mereu cu produse de top pe piata si foarte interesante au rezultat si multe esecuri si aparate foto pe care cu siguranta nimeni nu si le-a dorit si nici nu le-a cerut. Iata doar cateva exemple in randurile ce urmeaza.
Kodak EasyShare V570. A fost lansat in 2006 si a fost prima camera digitala din seria sa. Avea doua obiective, fiecare cu senzorul sau, lentile cu zoom 3x si unghi larg. Pentru fotografii mai bune si mai clare puteai sa comuti intre doua tipuri de vizualizari. Revolutionar la vremea sa, aparatul foto a fost depasit rapid de obiectivele cu zoom optic. Camera celor de la Kodak s-a vandut destul de bine la vremea ei si era ideala pentru fotografii amatori si pentru cei care voiau sa invete cat mai bine totul despre fotografie si arta fotografica.
Samsung Galaxy Camera 2. E o camera relativ simpla pentru fotografii diverse. Are zoom optic 21x, 16 MP si un corp compact, design minimalist. Camera rula sistemul de operare Android Jelly Bean, avea ecran HD touch screen de 4.8 inch. Puteai edita, da mai departe si vedea fotografiile direct din camera, fara sa le mai muti pe calculator. Era cool la vremea sa, dar incerca sa rezolve o problema ce nu exista. Oricum aveai nevoie de procesare serioasa odata ce terminai de fotografiat si voiai sa ai o camera foto perfecta.
Nikon Coolpix S1000pj. Era un fel de camera proiector, a fost lansata in 2009, parte din seria Coolpix de la Nikon. Aparatul foto era unul compact, avea proiector digital in interiorul sau, incorporat. Camera foto ramanea usoara cu tot cu acest proiector, functiona bine si in intuneric si cand fotografiai ceva de aproape sau de la distanta mai mare. Nu puteai sa faci fotografii in orice conditii de lumina din cauza becului sau. Rezolutia era de doar 12 MP, proiectorul oricum nu ajuta prea mult, poate doar sa vezi fotografiile fara sa le mai transferi in calculator.
Lytro Illum. E urmasul camerei foto Lytro, e un aparat pentru fotografiile unde aveai si lumina buna in jurul subiectului de fotografiat. Camera capta orice fel de plan al focusului dintr-o singura fotografiere, se putea ajusta adancimea si planul focusului in post-procesare. Se adaugau si alte planuri de focus fara probleme. Obiectivul echivala cu unul de 30-250mm si avea apertura f2 in toata gama de zoom disponibil. Daca aveai nevoie de fotografii in-focus atunci camera foto era pentru tine.
Apple QuickTake 100. Se afla printre primele camere foto disponibile publicului larg la inceputurile camerelor digitale. A fost lansata in mai 1994, costa 749 dolari pe atunci si mergea doar cu un computer Apple. Putea face opt fotografii la rezolutii foarte mici, 640×480, 32 fotografii la rezolutii 320×240 si nu avea zoom sau focus. Era un fel de mix intre Kodak si Apple si nu a prins deloc. Dupa trei ani a fost scoasa de pe piata si s-a renuntat la proiect si la idee. Dar ea a fost un prim pas spre ce avem astazi in mana si a fost bine ca e existat, chiar daca a esuat lamentabil.
Ricoh GXR. Desi putea sa fie foarte populara, camera foto modulara nu prea a atras atentia. Obiectivul era sigilat de un senzor, unitatea modulara se putea atasa de unitatea digitala din spate. Se puteau folosi doar obiective Ricoh, deci erai limitat, insa compania a lansat pe piata si un modul in forma de M care se putea schimba, ca sa poti folosi toate obiectivele Leica care se puteau monta pe aparat. Cand senzorul este depasit doar el se schimba si atat. Ricoh GXR nu a reusit sa isi atinga scopul, acela de a oferi mai multa flexibilitate, asa ca s-a renuntat la productia lui la un moment dat.
Light L16. Ai calitate DSLR, insa nu ai o camera foto foarte mare si poti sa o iei cu tine oriunde. Asa isi promovau producatorii noua camera Light L16. Avea 16 obiective mici, asemanatoare cu obiectivele de pe camerele foto de la telefoanele de azi. In functie de conditiile de lumina, camera putea sa foloseasca 10 obiective din cele 16, dupa care putea sa combine imaginile intr-una singura de calitate inalta. Desi s-a dorit a fi o alternativa buna la camerele care nu puteau face fotografii suficient de bune pentru profesionisti, aparatul foto nu a reusit sa se ridice la asteptarile celor care urmau sa il foloseasca.
Seitz 6×17 Digital. A fost singura camera foto performanta care putea sa creeze din prima fotografii 6×17 digitale, fara niciun fel de alte procedee implicate. Obiectivul cu unghi larg refracta o imagine, care era captata cu ajutorul unui scanner in miniatura, digital si el, de pe spatele aparatului foto, care se misca orizontal. Functiona cu obiective Schneider, Linhof si Fuji, puteai sa obtii fotografii 6×17 cu format mare si fara niciu fel de procesare in plus. Nici acest tip de aparat nu a fost atat de popular pe cat se asteptau producatorii si a ramas in istorie printre cele mai ciudate tipuri de camere foto facute vreodata.