Cum sa realizezi fotografia perfecta pentru haine si articole vestimentare de vanzare?
Indiferent ca vrei sa vinzi niste haine din garderoba ta sau ca vrei sa faci fotografii profesioniste pentru un magazin on-line, pentru haine noi, vei avea nevoie de o fotografie de produs perfecta. Nu poti face orice fel de fotografii si oricum, fotografia de produs trebuie sa invite, sa atraga clientii si sa ii faca sa isi doreasca sa cumpere ce vinzi. Cum ajungi insa la fotografia de produs perfecta?
Stii deja sa faci fotografii in natura, sa alegi locuri perfecte unde poti sa obtii cea mai tare poza din vacanta. Daca ce faci cand ai de facut fotografii de produs pentru tine sau pentru job si e nevoie de ele rapid? Nu trebuie sa te panichezi, avem deja pregatit un scurt ghid ca sa obtii intr-un timp scurt fotografii de produs excelente, fara prea mari batai de cap.
Conceptualizarea fotografiilor de produs. Desi suna destul de complicat, este foarte usor de inteles acest prim pas spre fotografiile perfecte. Te gandesti de ce fotografiezi articolele vestimentare, unde le vei pune, pe un site de e-commerce, pe social media, e doar o sesiune de shooting pentru o revista de moda, lifestyle poate. Daca stii de la inceput care este scopul fotografierii stii si ce ai nevoie, ce aparatura si accesorii vei avea cu tine. Pentru e-commerce e nevoie de fundal alb, pentru social media e nevoie sa imbogatesti imaginile, sa ai decor, sa ai totul pus la punct ca sa pui in evidenta fotografia facuta, produsul. Te vei gandi si la ce haine vei fotografia, la texturile, culorile, stilul lor ca sa alegi decoruri si un background adecvat.
Alegerea decorului/background pentru sesiunea de shooting. Am vazut deja ca ai nevoie de un background neutru pentru fotografiile postate pe site-uri de vanzari, e-commerce si de fotografii cat mai realiste, interesante pentru social media. Un fundal alb pentru vanzare e perfect pentru ca va pune in valoare produsul, fara a distrage atentia. Culoarea pentru decoruri, alte fundaluri daca nu vei avea produsele pe un site de e-commerce special pentru vanzari, nu trebuie sa fie prea puternica pentru a nu eclipsa total produsul.
Atentia la detalii. E important ca hainele sa arate impecabil in orice fel de fotografie. Ar fi bine sa ai rola de scame, sa le fotografiezi de proba sa vezi cum s-ar vedea inainte sa te apuci de shooting pentru ce ai tu de facut. Asa vezi daca mai trebuie aranjate, calcate, daca ai nevoie de alte haine care sa arate foarte bine si de materiale mai usor de aranjat. Orice fel de scapare in aceasta etapa iti va ruina toata sesiunea de shooting. Daca observi de abia la editare ca ai probleme cu hainele, cu estetica lor in poza nu ai facut decat sa pierzi timp si poate bani fara sa reusesti sa faci nimic interesant.
Lumina din jurul articolelor vestimentare. Nicio sesiune de shooting pentru haine nu incepe fara sa ai lumina excelenta in jurul lor. Daca vrei lumina naturala mergi cat de mult poti spre ferestre, sa ai lumina care le va pune in valoare cat mai bine. Daca vrei sa ai fotografii impecabile investesti in sisteme de iluminat pentru shooting profesional, in asa fel incat sa ai din orice unghi cea mai buna lumina „cazuta” pe articolele vestimentare. Nu trece niciodata peste acest pas daca vrei sa ai mereu fotografii care te vor ajuta sa iti indeplinesti scopul si poate visul, acela de a avea mereu cele mai frumoase si mai apreciate fotografii de produs.
Alegerea obiectivului pentru fotografierea articolelor vestimentare. Ai nevoie de un obiectiv cu distante focale peste 50mm. Lentilele si obiectivele pot afecta perspectiva imaginii fotografiate. Daca ai distante focale mici, 18-35mm efectul obtinut e cel de ochi de peste, tot ce e in poza va fi mai mare decat e in realitate. Evita obiective cu unghi larg, distantele focale trebuie sa fie undeva la 50mm, poate putin peste. Asa poti sa fotografiezi si sa redai dimensiunile exacte ale produselor. Daca ai doar lentile, obiective cu 18-55mm poti seta zoom la 55mm si e ok. Pentru fotografii excelente investeste in obiective cu 85-135mm distante focale.
Setarea camerei foto. La inceput te vei uita la apertura. Una ingusta, f-stop precum f/8 sau f./11 vor fi excelente pentru fotografia de produs cand ai haine. Daca vrei blur pe background alegi apertura de f/4 sau 5.6. Nu risca sa treci de f/1.8 sau f/2 daca nu vrei sa ai blur peste tot, inclusiv pe hainele fotografiate. Poti seta Aperture Priority la camera foto, ca sa nu mai setezi si viteza obturatorului mereu. Atentie sa nu ai valori sub 1/60 dintr-o secunda daca tii camera in mana. ISO-ul trebuie sa fie pana la 100 ca sa reduci „zgomotul de pe imagine”. Detalii mai multe in poze? Ai un ISO mai mare si le vei vedea pe toate la editare. Cand nu ai lumina destula ajustezi viteza obturatorului. Foloseste trepied daca tot faci fotografii la ceva static, cum sunt hainele.
Setarea compozitie fotografiilor. Poti pune haine pe manechine, pe un stativ special, le poti pune si pe jos, pe masa, pe un fundal deosebit. Depinde ce vrei sa faci cu fotografiile si unde le vei posta. Daca ai hainele pe suprafete diverse unghiul de fotografiere e de 90 de grade, camera indreptata in jos.
Poti sa fotografiezi hainele de la nivelul ochiului, cu aparatul la acelasi nivel cu hainele. Ai nevoie de model sau de manechin aici. Fotografiezi din fata, din spate, din lateral, din mai multe unghiuri. Poti face si fara manechin poze de produs, dar e mai complicat si trebuie sa treci prin chinurile Photoshop-ului.
Retusarea fotografiilor pentru haine in Photoshop. Aici e mult de discutat. Daca nu vrei sa te complici elimini pete, scame, cute cu instrumentul numit Spot Healing. Poti sa alegi de unde sa clonezi anumite zone ca sa acoperi diverse defecte de la folosirea acestui tool dupa ce scoti pete, cute. Instrumentul Clone Stamp iti va fi de mare ajutor mai ales dupa ce scoti cutele nedorite. ALT+click si copiezi o zona perfecta si o aplici cu un alt click in zonele unde e nevoie de returase.
Cutele micute dispar cu instrumentul Frequency Separation. Faci un duplicat al imaginii, redenumesti ambele Low si High Frequency. Ascunzi layerul High si selectezi doar Low-ul. Mergi la Filter, Blur, Gaussian Blur. Cresti radius pixeli pana cand nu mai vezi cute. Te reintorci la High-Frequency, layer, si il faci din nou vizibil. Mergi la Image, Apply Image, alegi Low-ul ca layer si apoi Blending si Subtract, la final OK.
Ultimul pas-Layers Panel-Linear Light pentru Blending Mode. Click pe Low-Frequency, Tools Panel-click dreapt Brush Tool, alegi Mixer Brush Tool. De acolo Option bar, schimbi valoarea wet din 3 in 5. Folosesti instrumentul de „vopsire” pentru a elimina cutele. Si gata, ai terminat, vei avea fotografii de produs pentru haine excelente.